.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جشنواره ملی مرکبات
جشنواره ملی مرکبات با هدف ارائه توانمندی های استان در تولید این محصول و توجه ویژه مسئولین استانی و کشوری در دی ماه سال جاری در استان مازندران برگزار می شود ...
جشنواره ملی مرکبات

جشنواره ملی مرکبات با هدف ارائه توانمندی های استان در تولید این محصول و توجه ویژه مسئولین استانی و کشوری در دی ماه سال جاری در استان مازندران برگزار می شود .
به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران ، مهندس فرزانه معاون برنامه ریزی استاندار با اشاره به ضرورت های برگزاری جشنواره گفت : سطح زیرکشت مرکبات کل کشور حدود 270 هزار هکتار می باشد و میزان تولید مرکبات کشور حدود 1/4 میلیون تن است که 5/12 میلیون تن انواع پرتقال و 390 هزار تن نارنگی ، هزار و 716 تن لیمو ترش ، 18 هزار تن لیمو شیرین ، هزار و 200 تن گریپ فروت و 25 هزار تن نارنج است .
وی گفت : متأسفانه در حال حاضر حدود 40 درصد باغات مرکبات استان تحت کشت ارقام بومی بوده که دارای صرفه اقتصادی نمی باشد و برای اصلاح باغات سازمان جهاد کشاورزی مبلغ 18 میلیون ریال تسهیلات از طریق بانک های عامل اعطاء می کند .
معاون برنامه ریزی استانداری افزود : استان مازندران در تولید مرکبات از نظر سطح زیرکشت و همچنین میزان تولید دارای رتبه اول در کشور میباشد . در صادرات مرکبات دارای ضعف هستیم و باید یک بازنگری صحیح در آن داشته باشیم همچنین با توجه به ضایعات بالا در این بخش 20 تا 25 درصد باید با اجرای سیاست بهینه و اصلاح باغات ضایعات را کم نمائیم .
مهندس تورنگ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این جلسه گفت : در استان با توجه به فناوری های نوین و تکنولوژی های این بخش مرکبات از کیفیت مناسبی برخوردار شده و ارقام مورد پسند بازارهای بین المللی وارد استان شده است و تولید به لحاظ تنوع و کیفیت نقطه قوت استان است و تغییر کاربری اراضی و وجود بیماری ها و آفات به واسطه شرایط اقلیمی خاص از جمله چالش های این بخش است .
وی در پایان با تأکید بر برگزاری جشنواره ملی مرکبات به صورت صحیح و با برنامه ریزی مناسب خواستار توجه مسئولین و باغداران به صورت علمی به این بخش شد .
در پایان مقرر گردید ، ستاد اجرایی جشنواره ملی مرکبات با حضور استانداری مازندران ، سازمان جهاد کشاورزی ، سازمان بازرگانی ، سازمان صنایع و معادن ، مرکز تحقیقات مرکبات کشور ، اتاق بازرگانی ، اتحادیه باغداران و مؤسسات وابسته در خصوص زمان و شیوه برگزاری و محورهای جشنواره تشکیل گردد .


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

باغدار 11 آذر 1386
نارنگی پر ... پرتقال پر ... برنج پر ... سم و کود شیمیایی کشاورز مازندرانی پر....!!! پسته که پر نداره باباش خبر نداره !!!!!
باغبون

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.272 seconds.